Učenci 7. razreda smo 2. 2. 2024 izvedli naravoslovni dan, namenjen eksperimentom. Zbrali smo se v naravoslovni učilnici, kjer smo prejeli navodila o ravnanju z nevarnimi snovmi. Ogledali smo si tudi posnetek ter pričeli z delom. Učiteljica nas je razdelila v skupine. Izvedli smo naslednje eksperimente:
- Srebrno jajce: nad ognjem smo počrnili jajce in ga dali v vodo. Postalo je srebrne barve.
- Sadna ognjena krogla: prižgali smo svečo in nanjo stisnili pomarančno lupino. Ogenj se je povečal.
- Lonček lave: v vodo smo dali nekaj olja in jedilno barvo. Počasi smo dodajali sol. Jedilna barva in olje sta se začela spuščati v vodo.
- Živi pesek: v veliko posodo smo dali škrob in dolili vodo. Hitreje si mešal, gostejša je bila zmes.
- Bomba iz vrečke: v vrečko smo nalili vodo in kis. Dodali smo sodo bikarbono in vrečko zaprli ter jo dali v umivalnik. Kmalu po tem je počilo.
- Faraonova kača: v posodo smo dali mivko in jo omočili z etanolom. V luknjico smo dali sladkor v prahu in sodo bikarbono. Pesek smo prižgali, sladkor je zoglenel in se zaradi plina, ki je nastajal, začel dvigati.
- Zobna pasta za slona: v merilni valj smo nalili vodikov peroksid, jedilno barvo in detergent za pranje posode. V čaši smo zmešali vodo in suhi kvas. Zmes v čaši smo zlili v merilni valj. Pasto je pognalo iz merilnega valja.
- Voda proti težnosti: na kozarec z vodo smo dali lepenko. Ko smo kozarec obrnili, je lepenka ostala na kozarcu.
- Barvaste črnine: na kromatografski papir smo s črnim flomastrom narisali črno črto. Papir smo namočili v vodo. Nastal je lep preliv.
- Lupljenje pomaranče: eno pomarančo smo pustili neolupljeno, drugo smo olupili. Neolupljena pomaranča je na vodi plavala, olupljena se je potopila.
- Vroče: v večjo posodo smo nalili hladno vodo, v majhen kozarec pa toplo vodo. Vsakemu smo dodali še jedilno barvo. Majhen kozarec smo dali v veliko posodo. Nastal je lep preliv.
- Top s penečo tableto: v posodico od šumečih tablet smo dali zdrobljeno šumečo tableto in 10 ml vode. Posodico smo hitro zaprli. Pokrovček je odletel vstran.
Večini učencev nam je zadnji opisan eksperiment bil najbolj všeč. Pri delu smo se zelo zabavali. Tak način učenja nam je zelo všeč.
Nika Debelak